بلاگ

بازی (A Plague Tale): در میان سایه ها و طاعون

بازی (A Plague Tale)

 

این بازی یکی از بازی‌های محبوب در سبک اکشن-ماجراجویی و داستان‌محور است. اولین نسخه این بازی با نام «A Plague Tale: Innocence» در سال ۲۰۱۹ توسط استودیو Asobo Studio و شرکت Focus Home Interactive منتشر شد.

 

بازی داستان دو خواهر و برادر به نام‌های آمیشیا و هوگو را در زمان قرون وسطی و در دوران شیوع طاعون در فرانسه روایت می‌کند. آنها باید از دست نیروهای تفتیش عقاید فرار کنند و همچنین با مشکلات ناشی از بیماری طاعون مقابله کنند. این بازی به خاطر داستان جذاب، گرافیک بالا و گیم‌پلی منحصر به فردش مورد تحسین قرار گرفته است.

 

 

 
نسخه دوم و متفاوت این بازی می باشد که در سال 2022 منتشر شد.
اولین چیزی که اول از همه، A Plague Tale Requiem  را شگفت انگیز میکند، این است که بسیار شبیه به نسخه اولیه خود  Innocence است. از نظر بصری، این یک بازی خیره کننده است. A Plague Innocence برای شروع بسیار زیبا بود. با این حال، Requiem به دلیل سخت افزار پیشرفته کنسول های جدید از جمله ایکس باکس سری x با مدل های شخصیت، دشمنان و مکان های دقیق، وفاداری بصری را به سطح بالایی رسانده است. صداگذاری بسیار خوب است، به خصوص برای شخصیت های اصلی. Olivier Deriviere کار خارق‌العاده‌ای در ساخت موسیقی بازی انجام داد که بسیار زیبا، دلخراش و آرامش‌بخش است. A.I. در مقایسه با Innocence، که در مواقعی سوال برانگیز بود و همچنین ناسازگار بود، تغییرات اساسی دریافت کرده است. داستان بسیار خوب ساخته شده است و گاهی اوقات کاملاً احساسی می شود و بسیار جذاب است. آمیشیا و هوگو شخصیت های شگفت انگیز و فراموش نشدنی هستند.

با این حال، در Requiem، A.I. بسیار باهوش تر است و از محیط اطراف خود بسیار آگاه تر است. به عنوان مثال، اگر بیش از یک بار حواس یک نگهبان را با منشور سوفیا منحرف کنید، او یک منطقه مشخص را به طور کامل جستجو می کند. نگهبانان قبل از اینکه تصمیم به تسلیم شدن بگیرند، زمان زیادی را صرف جستجو می کنند. در حالی که در Innocence، نگهبانان پس از مدت کوتاهی جستجو را متوقف کردند. آمیشیا در مقایسه با Innocence می تواند قبل از مرگ بیش از یک ضربه بخورد. یک بریس مخفی وجود دارد که به او اجازه می‌دهد پس از حمله دشمن، سریع‌تر بهبود یابد. او در هنگام مبارزه ماهرتر است زیرا به کمانی دسترسی دارد که می تواند تعداد محدودی پیچ را حمل کند. اگرچه ظرفیت آن قابل ارتقا است. او همچنین به یک چاقو دسترسی دارد، اما نسبتا کمیاب است. Requiem با پایان بازتر است، به این معنی که بازیکن گزینه های بیشتری برای پیمایش یک سطح خاص دارد. البته این بدان معناست که گاردها می توانند از جهات متعدد به بازیکن حمله کنند. در حالی که Innocence در طراحی سطح خود مستقیم تر بود.

 

 

پایان بی گناهی

هوگو و آمیشیا مجبور شده اند تا حد زیادی تکامل پیدا کنند و به سرعت تکامل پیدا کنند تا با آزمایشاتی که زندگی در مقابل آنها قرار می دهد روبرو شوند. آنها با ظلم شدید زمان خود مواجه می شوند و فجایع و حوادثی را تجربه می کنند که بسیار بزرگتر از آنهاست. بنابراین شخصیت و توانایی های آنها در این فرآیند تکامل می یابد. آمیشیا جنگیدن و کشتن را یاد می گیرد و هوگو یاد می گیرد که از قدرت خود استفاده کند. و این به شدت شامل مهارت‌های فیزیکی نمی‌شود، بلکه به معنای برخورد با اخلاقیات اعمال آنها و آسیب‌هایی است که چنین حجم خشونت ممکن است ایجاد کند.

پس از حوادث Innocence، آمیشیا در مبارزه سخت تر می شود. این موضوع با نگاه کردن به مجموعه سلاح های جدید او، که نه تنها شامل یک نسخه بهبود یافته از زنجیر که در Innocence استفاده می کرد، بلکه یک کمان پولادی – یک سلاح جنگی را نیز شامل می شود، مشخص می شود.

 

 

هوگو در شروع Innocence واقعاً فقط یک تماشاگر بود و دنیا را کشف می کرد و از همه چیز شگفت زده می شد. اما زمانی که متوجه خطر می شود، فعال می شود: او قدرت خارق العاده ای دارد که در پایان Innocence شروع به استفاده از آن کرد و در Requiem به آن مسیر ادامه می دهد.

 

بنابراین دو قهرمان ما بالغ شده اند و برای عمل آماده شده اند. اما درخواست از دو کودک بسیار است، و فرض این نقش ها به معنای ایجاد حس تاریکی است. این بخشی از نحوه استفاده آنها از توانایی‌هایشان خواهد بود: سنجش اعمالشان و میزان تاریکی که اجازه ورود می‌دهند، کلیدی برای عبور از آن خواهد بود.

 

 

توانایی های آمیسیا

یادگیری کنترل خود یکی از چالش های اصلی آمیشیا خواهد بود. ضربه روحی او دوباره ظاهر می شود و او باید با این موضوع کنار بیاید که چقدر می تواند برای محافظت از برادرش پیش برود. تلاش او برای یادگیری و پذیرش استفاده از زور و کشتن می تواند او را به سمت ایجاد ذائقه سوق دهد. Requiem دائماً او را در موقعیتی قرار می دهد که محدودیت های بقا و غرایز محافظت را زیر سوال ببرد. او تردید را پشت سر گذاشته است، اما خطر فرو رفتن کامل او در خشونت واقعی است.

 

این تضاد درونی در شرایطی رخ می دهد که تهدیدها وحشیانه تر می شوند. در Innocence، مخالفان تفتیش عقاید و سربازان انگلیسی کاملاً سازمان یافته بودند. در ط، آمیشیا و هوگو با مزدوران و قاچاقچیان، خشن‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر مواجه خواهند شد. تیم ما تلاش زیادی برای طراحی هوش و واکنش های خود در هر موقعیتی انجام داده است. پتانسیل انطباق آنها با حرکات آمیشیا واقعاً بازیکنان را به چالش می کشد!

 

 

آمیشیا باید این خطر تشدید را کنترل کند و این توسط آژانسی که به بازیکنان در نزدیک شدن به موقعیت ها و حل آنها داده می شود ممکن می شود. مجموعه ابزارهایی که او می تواند استفاده کند، با دستور العمل های کیمیاگری جدید، تسمه بهبود یافته و کمان پولادی گسترش می یابد. اما مهمتر از آن، یک دینامیک فضایی کاملاً جدید معرفی خواهد شد.

 

 

آمیسیا به شدت بر منابع خاص محیط زیست تکیه می کند و آن را قوی ترین دارایی خود می کند. او قصد دارد رویکردهای چریکی را برای غافلگیری و آزار مخالفان خود ایجاد کند، از آنچه در محیط موجود است به نفع خود استفاده کند، از تارپوت ها گرفته تا سرعت دشمنان تا علف های بلند قابل اشتعال. از نظر گیم‌پلی، این به برخوردهای بسیار بازتر از آنچه در Innocence داشتیم، تبدیل می‌شود، که با محیط‌های بسیار بزرگ‌تر معرفی‌شده در این فصل جدید سازگار است. این بدان معنی است که خطر را می توان به بیش از یک روش واحد نزدیک کرد، در زمینه ای که در آن چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. شما می‌توانید ترکیبی از کیمیاگری، مخفی کاری و اکشن خود را بسازید – در صورت لزوم با استفاده از چاقو در نبرد تن به تن! این نه تنها باعث می شود که اگر به خوبی انجام شود از تشدید جلوگیری شود، بلکه امکان تکامل آمیشیا و هوگو را فراهم می کند، از نگرش بقای آسیب پذیرتر تا افزایش اعتماد به نفس در رویارویی با دشمنان.

 

 

توانایی های هوگو

قدرت فراطبیعی هوگو به خوبی نشان دهنده دوگانگی بین روح فرزندانشان و مخاطرات عظیمی است که او و خواهرش مسئول آن هستند. بعد سرگیجه‌آوری وجود دارد که توسط موش‌ها به وجود آمده است که جنبه اساسی بازی است: این نیروی غول‌پیکر و غیرقابل توقف وجود دارد، ترسناک است اما برای زنده ماندن باید با آن مبارزه کرد.

 

خطر از دست دادن کنترل هوگو در حین مبارزه با آن، آن را وحشتناک تر می کند. ما در Innocence شاهد آن بودیم و در Requiem به تهدیدی مهم تبدیل شد. او می تواند یک شهر کامل را ویران کند…! ما در حال رسیدن به مقیاسی از تهدید و ترس هستیم که در زمان بی گناهی ممکن نبود.

 

 

از نظر روانشناختی نیز، توسل به قدرت‌های او تأثیر مهمی دارد: هوگو درک و احساسات موش‌ها را به اشتراک می‌گذارد… هر بار که این کار را انجام می‌دهد، کمی بیشتر به او آسیب می‌زند. این بر تجربه بازیکن نیز تأثیر می گذارد و به آنها می آموزد که محتاط باشند. در عین حال، رها کردن این قدرت لذت شرورانه ای دارد… اما عواقبی به دنبال دارد و باید بهایی پرداخت! این داستان معضلات اخلاقی است، با پیشرفت ماکولا و زندگی افرادی که هوگو برایشان مهم است.

 

امیدوارم شما هم مثل من برای بازی در قسمت بعدی آمیشیا و هوگو هیجان زده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید