بلاگ

نقد و بررسی EA Sports FC 25 – یک بازی فوتبالی زیبا

بازی EA Sports FC 25

دوباره آن زمان از سال است که بزرگترین ورزش جهان به صورت مجازی در قالب EA Sports FC 25 (فیفا سابق) عرضه می شود. امسال، باید بگویم EA Sports FC 25 واقعاً یک بازی زیبا است، از چند جهت.

 

نام بازی: EA Sports FC 25

پلتفرم(ها): پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری X|S ، رایانه شخصی

ناشر: EA

توسعه دهنده: EA

تاریخ انتشار: 27 سپتامبر 2024 (دسترسی زودهنگام 7 روزه از 20th در دسترس است)

 

مقدمه معرفی بازی

حدس می‌زنم باید با صحبت در مورد آنچه در EA Sports FC 25 ارائه می‌شود صحبت کنم. حقیقت این است که از نظر حالت‌ها، تغییر زیادی وجود ندارد، بزرگترین آن این است که Volta، حالت الهام گرفته از FIFA Street، از بین رفته است. خارج از آن، ما همه حالت‌هایی را داریم که انتظارش را داریم، با برخی تغییرات، خوب و بد.

 

حالت شغلی بازی

امسال، Career Mode چند گزینه اضافی برای نحوه بازی مشاهده می کند. در نهایت می توانید یکی از آیکون های درون بازی، به عنوان مثال، دیوید بکهام را بردارید و از آنها در حالت شغلی بازیکن استفاده کنید. متأسفانه، به نظر نمی رسد کارهایی که در حرفه بازیکن انجام می دهید تغییر کرده باشد. شما هنوز امتیازهای شخصیتی برای اختصاص دادن دارید که به شما کمک می کند ویژگی ها و اهداف مختلفی را برای تکمیل آن پیشرفت شغلی خود به دست آورید.

در مورد حالت شغلی مدیر، چند تغییر مشاهده می‌شود که بزرگ‌ترین آنها این است که اکنون می‌توانید در فوتبال زنان مدیریت کنید. از نظر عملکردی، این دقیقاً مانند مدیریت در فوتبال مردان است، اما به دلیل عدم وجود لیگ های بانوان در بازی، بسیار محدودتر است. خیلی خوب است که WSL را در نهایت در بازی ببینیم، با زنان به طور کلی که نمایندگان بیشتری در این فرنچایز دارند. من فقط احساس کردم که لیگ های زنان به اندازه کافی در بازی وجود ندارد تا آن را به یک تجربه لذت بخش و عمیق تبدیل کند. با این اوصاف، شاید در آینده شاهد گسترش این شیوه مدیریت زنان باشیم.

خارج از آن، شغل مدیر به طور کلی گزینه های بیشتری برای نوع تجربه ای که می خواهید داشته باشید به شما می دهد. هنگام تنظیم حالت، با مجموعه‌ای از گزینه‌های جدید، از تنظیم نرخ توسعه بازیکن گرفته تا سخت‌گیری روی تخته و موارد دیگر، از شما استقبال می‌شود. شما بیش از هر زمان دیگری کنترل دارید تا شغل مدیر را آنطور که می خواهید بازی کنید. من به عنوان یکی از این انعطاف‌پذیری را دوست دارم و می‌توانم ببینم که ساعت‌های زیادی را با محدودیت‌ها و تنظیمات مختلف برای بازی کردن حالت صرف می‌کنم.

 

 

 

تیم نهایی بازی

در EA Sports FC 25، حالت مورد علاقه همه (به جز حساب های بانکی شما) بازگشته است. درست است، تیم نهایی، که، اگر صادق باشم، به نظر می رسید که اساساً هیچ تغییری در تجربه من نداشته است. البته تعدادی کارت و آیکون Hero جدید و همچنین حذف کارت های قرارداد وجود دارد. با این حال، در طرح بزرگ همه چیز، این حالت همان حالتی است که سال گذشته بود، با Squad Battles، Division Rivals، Moments، Evolutions و موارد دیگر.

خوب، من از حالت‌های بازی موجود در تیم Ultimate مهم نیستم. مشکلی که دارد همان مشکلی است که سال ها با آن دست و پنجه نرم کرده است. پرداخت برای برد، تراکنش‌های خرد… بله، آنها دوباره اینجا هستند. اگر تا به حال نمی‌دانید، در Ultimate Team، با باز کردن بسته‌های کارت برای دریافت بازیکنان جدید پیشرفت می‌کنید. این بسته‌ها با استفاده از سکه‌های درون بازی که از طریق برنده شدن در مسابقات و گاهی اوقات تکمیل اهداف به دست می‌آیند یا FC Points خریداری می‌شوند که می‌توانید با استفاده از پول واقعی از فروشگاه بازی خریداری کنید. اگر عضو EA Play هستید، چه از طریق اشتراک مستقل یا از طریق Xbox Game Pass، 10٪ تخفیف در این امتیازها دریافت خواهید کرد، اما هزینه آن همچنان دیوانه کننده است، زیرا می توانید بیش از 100 پوند برای امتیازات EA خرج کنید. فقط یک معامله

 

بدیهی است که مشکل این است که اگر پول خرج نکنید، فوراً از کسانی که مایل به خرج کردن هستند عقب خواهید ماند.

 

باشگاه های بازی

متأسفانه، این ریزتراکنش‌ها اکنون روی حالت Clubs نیز تأثیر می‌گذارند، جایی که شما یک حرفه‌ای می‌سازید و آن‌ها را آنلاین می‌کنید، چه در مسابقات تصادفی و چه با راه‌اندازی یک باشگاه با دوستانتان. این یک حالت فوق‌العاده است که از نظر گیم‌پلی خارج از طراحی‌های منوی جدید تغییر نکرده است تا با رابط کاربری جدید در کل بازی مطابقت داشته باشد. تنها تغییر فروشگاه سفارشی‌سازی است که به شما امکان می‌دهد مدل‌های مو، خالکوبی و غیره جدید داشته باشید. مشکل این است که در حالی که می‌توانید این اقلام آرایشی را با ارز درون بازی خریداری کنید، اما برای خرید با FC Points نیز در دسترس هستند. بسیاری از بهترین آیتم‌ها در پشت مبالغ ارزی قفل شده‌اند که برای اکثر بازیکنان ساعت‌ها طول می‌کشد تا به دست بیاورند، و چرا این کار را می‌کنید وقتی می‌توانید آن را در عرض چند ثانیه با مقداری پول نقد واقعی داشته باشید؟

 

 

حالت راش

حالت واقعاً جدید گیم پلی EA Sports FC 25 Rush است. به این دلیل که Rush بیشتر یک نوع گیم پلی است تا خود حالت. در بازی راش، برای مدت زمان کوتاه تری در مسابقات 5 در 5 کوچکتر شرکت خواهید کرد. در حالت حرفه ای، راش به عنوان راهی برای آموزش بازیکنان آکادمی جوانان شما استفاده می شود. در Ultimate Team، راهی برای کسب جوایز اضافی به دور از Squad Battles یا Division Rivals ارائه می دهد.

 

چند بار اول از بازی Rush لذت بردم، اما متوجه شدم که تازگی به سرعت از بین رفت و به سبک بازی تبدیل شد که تقریباً به طور کامل نادیده می گرفتم.

 

احساس بازی

بنابراین، من می شنوم که شما می پرسید، واقعاً بازی کردن چه احساسی دارد؟ خوب، این احساس شگفت انگیز است! تک تک جنبه های گیم پلی در زمین، از پاس دادن تا شوت، و به خصوص دروازه بان ها، بهبود یافته است. به نظر می‌رسد که به لطف فناوری FC IQ EA که از داده‌های دنیای واقعی برای تقویت یک مدل هوش مصنوعی جدید، نقش‌های بازیکن جدید و موارد دیگر استفاده می‌کند، از نظر اعتبار جهش عظیمی صورت گرفته است.

در مورد نقش های بازیکن صحبت می کنیم، آنها بخشی از یک پیشرفت بزرگ تاکتیکی در سال جاری هستند که به شما کنترل بیشتری بر نحوه بازی تیم خود در داخل و خارج از توپ می دهد. نقش های بازیکن از بازی های Football Manager الهام گرفته شده است. امسال در EA Sports FC 25، می‌توانید بین یک شکارچی غیرقانونی و یک مرد هدف، وینگرها یا مهاجمان داخلی و خیلی چیزهای دیگر یکی را انتخاب کنید. هر کدام تفاوت ملموسی دارند که واقعاً بر نحوه بازی کردن شما بسته به روشی که برای تنظیم تیم خود انتخاب کرده اید تأثیر می گذارد.

همچنین سبک های بازی دروازه بان جدیدی وجود دارد که کارایی آنها را در سناریوهای مختلف بهبود می بخشد. سبک‌های بازی سال گذشته برای بازیکنان بیرون زمین معرفی شدند و جایگزین آنچه قبلاً به عنوان ویژگی‌های بازیکن شناخته می‌شدند. هدف این سبک‌های بازی این است که آنچه را که بازیکنان واقعی در زندگی واقعی انجام می‌دهند، بهتر بازسازی کنند.

همه اینها منجر به تجربه گیم پلی بسیار واقعی تر می شود. زمانی که اتفاقات غیرواقعی رخ می دهد، به ندرت احساس می کنم که توسط بازی فریب خورده ام. من اغلب با خودم فکر می کنم، “آره، ارلینگ هالند احتمالاً یک ضربه از سر را در آنجا به ثمر می رساند.” سطح واقع‌گرایی افزوده شده با گیم‌پلی سریع EA Sports FC 25 منجر به لذت‌بخش‌ترین و معتبرترین تجربه در تاریخ طولانی این فرنچایز شده است.

 

 

یک هدف زیبا

من تاکنون چند گل زیبا در EA Sports FC 25 به ثمر رسانده ام، و آنها با جلوه های بصری بسیار بهبود یافته در زمین امسال خیره کننده تر از همیشه به نظر می رسند. موهای بازیکنان و کیت آنها (پیراهن) واقعی تر از همیشه به نظر می رسد و واکنش نشان می دهد. به نظر می رسد نورپردازی نیز بسیار بهبود یافته است، و این می تواند به اضافه شدن Ray Tracing در بازی امسال مربوط شود، بسته به اینکه کدام یک از دو حالت گرافیکی را انتخاب کنید. با این حال، تشخیص آن سخت است زیرا در توضیحات حالت‌ها دقیقاً نمی‌توان گفت که Ray Tracing در بازی کجا استفاده می‌شود.

 

البته، با بهبودهای بصری، به برخی موارد صوتی نیز امیدوار خواهید بود. من مطمئن نیستم که صدا در سال جاری بهبود یافته باشد، اما همیشه خوب بوده است. چیزی که در بخش صوتی خواهم گفت این است که مجموعه آهنگ های دارای مجوز امسال بهترین تراک های اخیر است که تا به حال حتی یک قطعه را دوست نداشته ام. البته سلیقه همه موسیقی ما متفاوت است، پس ممکن است نظر دیگری داشته باشید.

 

قابلیت دسترسی در بازی

دسترسی در اینجا نیز بی توجه نمی ماند. اولا، مثل همیشه، می‌توانید طرح کنترل خود را به درجه‌ای سفارشی کنید که این روزها به ندرت در بازی‌ها یافت می‌شود. این ممکن است ساده به نظر برسد، اما توانایی تغییر کنترل ها می تواند تفاوت بین بازی یا عدم بازی برای بسیاری از افراد باشد. EA Sports FC 25 همچنین گزینه های کوررنگ را ارائه می دهد، کاری که همه بازی ها باید انجام دهند.

بنابراین، در حالی که EA Sports FC 25 ممکن است مانند برخی از بازی‌ها بیش از صد گزینه دسترسی نداشته باشد، اما بیش از حداقل حد مجاز دارد، و در زمانی که هنوز بازی‌های زیادی را بدون هیچ گزینه دسترسی می‌بینیم، این چیزی است که باید جشن گرفته شود.

 

عملکرد بازی

EA Sports FC 25 در Xbox Series X دو حالت گرافیکی دارد، همانطور که قبلاً اشاره کردم: Enhanced Visuals که شامل Ray-Traced Ambient Occlusion است و بهبودهای گرافیکی نامشخص. مورد دیگر Favor Resolution است که این ویژگی‌ها را خاموش می‌کند تا رزولوشن پایه بالاتری داشته باشد. هر دو حالت 60 فریم در ثانیه را هدف قرار می دهند

 

سوت پایان تحلیل بازی

همانطور که به سوت پایان این بررسی نزدیک می‌شویم، نمی‌توانم EA Sports FC 25 را به‌جز این خلاصه کنم:
این بهترین بازی است که این سری تا کنون با واقعی‌ترین کنترل تاکتیکی و گیم‌پلی که تا به حال داشته‌اند دارد. تنها چیزی که من را از امتیاز دادن بیشتر به بازی باز می دارد این واقعیت است که حالت ها از نظر محتوای ارائه شده کمترین پیشرفت را دارند و آنچه جدید است یا به اندازه کافی شکل نمی گیرد یا در مورد Rush به سرعت فراموش می شود. . همانطور که گفته شد، اگر سری EA Sports FC را دوست دارید، بازی امسال را باید با بهترین گیم‌پلی تا کنون بازی کنید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید